Головна » Статті » Методична скарбичка

Консультації для педагогічних працівників

«ЕДЬЮТЕЙНМЕНТ : НАВЧАННЯ ЯК РОЗВАГА»

У теорії та практиці дошкільного виховання термін «едьютейнмент» поки що не вживається. Тобто виникло нове явище, назви якого ще немає в жодному словнику.

ЕДЬЮТЕЙНМЕНТ – нова освітня технологія , яка ґрунтується на отриманні дитиною та педагогом задоволення від процесу навчання (первинного інтересу до предмета, явища, інформації).

Едьютейнмент – гібридне поняття, утворене злиттям двох англійських слів («навчання» та «розвага»). Розвага це веселе проведення часу, втіха, веселощі, гра – розважальне заняття.

В даній технології слово розвага вживається в широкому контексті: залучення (проживання життєвих ситуацій), захоплення (творчість, цифровий контент) і власне розвага (гра). Як відомо, основна роль гри – допомогти дитині увійти в життя дорослих і усвідомити суспільні функції та сенс людської діяльності. Гра для малюка – найкращий спосіб засвоєння інформації і можливість діяти. Використовуючи ігрові прийоми на занятті, вихователі часто вважають, що це і є навчання у грі, адже були задіяні персонажі, була й мотивація. Проте отриманий результат педагогів не задовольняє. Висмикувати з життя дошкільника таке підгрунття як гра і перекладати на гру функції навчання – неприпустимо. При цьому в навчанні дошкільників завжди мають бути присутні ігрові прийоми, без них не повинні обходитись жодне заняття або освітня ситуація.

Порівняльна таблиця різних підходів до організації навчання дошкільників

(упорядник К.Крутій)

 

Критерії порівняння

Ігрова діяльність

Елементи навчальної діяльності

Едьютейнмент

за ініціативою організатора

організована дитиною

організована дорослим

ініціатором може бути дорослий і дитина

за систематичністю

безсистемна

подання матеріалу систематичне

може бути як систематичним, так і безсистемним

за регламентацією в часі

нерегламентована в часі

регламентована в часі

може бути або не бути регламентована в часі

за результатом

  • засвоєння та формування дій, умінь, навичок;
  • моральна вихованість
  • інтелектуальний та фізичний розвиток;
  • якісні зміни у психіці дитини.
  • засвоєння знань, умінь, навичок;
  • психічний розвиток(пізнавальна сфера);
  • вихованість.
  • засвоєння знань, вмінь і навичок;
  • оволодіння інформацією з різних джерел, обраних як дитиною, так і дорослим.
  • всебічний розвиток дитини.

 

 

Фактично Едьютейнмент – спосіб навчити чогось дітей, слабко мотивованих на здобуття знань.

Іншими словами, це водночас навчання і задоволення цікавості, яке сприяє глибокому захопленню проблемою, запропонованою дитині дорослим або сформульованою самостійно.

Для зручності розуміння технології едьютейнменту можна поділити на два великі різновиди:

  1. Коли йдеться пр. спосіб передачі інформації та навичок дітям, не дуже вмотивованим до навчання; тут розважальність розглядається як спосіб «підсолодити» щось складне; тобто пасивне сприйняття інформації;
  2. Коли сам процес навчання розглядається як розвага, причому відомості й навички можуть засвоюватися з будь – яких джерел, зокрема з тих, які спочатку не були задумані як такі, активне сприйняття інформації.

У вузькому сенсі цього слова саме едьютейнмент – чи не єдиний спосіб спонукати дітей до подальшого опанування науки. Не має значення , у що «упаковувати» ці знання – в мультфільми чи інтернет –ігри, важлива суть – розповідати дошкільникам про науку зрозуміло , цікаво і доступно.

ОСОБЛИВОСТІ ЕДЬЮТЕНМЕНТУ:

  • неформальна обстановка й позитивна атмосфера на заняттях;
  • відсутність жорстких меж і суворих заборон;
  • мінімальний контроль з боку дорослого;
  • урахування індивідуальних темпів діяльності;
  • гарантія досягнення конкретного результату;
  • можливість активно спілкуватися, взаємно збагачуватися знаннями;
  • підтримка пізнавального інтересу;
  • отримання освітньої продукції;
  • комплексне застосування дидактичних засобів навчання.

БАЗОВІ ПРИНЦИПИ ТЕХНОЛОГІЇ:

  • Принцип системності;
  • Принцип діяльності;
  • Принцип безперервності;
  • Принцип мінімаксу;
  • Принцип домінанти;
  • Принцип варіативності засобів;
  • Принцип психологічної комфортності.

У сучасній освіті до едьютейнменту дуже близькі методи активного та інтерактивного навчання – способи активізації пізнавального інтересу дошкільників, які спонукають їх до активної розумової та практичної діяльності, а також робота в малих групах.

 

Едьютейнмент може не тільки бути веселим, а й залишатися цікавим, оскільки одне з головних завдань пропонованої освітньої технології – забезпечити задоволення дитини в процесі навчання, пропонуючи цікавий матеріал; спонукаючи її до самостійного розв'язання якогось завдання; соціальної взаємодії з іншими дітьми.

Категорія: Методична скарбичка | Додав: dnz_chayka (11.01.2018) | Автор: Коваль В.М.
Переглядів: 59 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar