Головна » Статті » Методична скарбичка

КОНСУЛЬТАЦІЯ БАТЬКАМ:″ГРА – ЦЕ СПРАВА СЕРЙОЗНА″

1.Про значення гуманного ставлення дитини до однолітків .

У старшому дошкільному віці дитина все частіше починає оцінювати свої особисті моральні якості, усвідомлювати, диференціювати емоційні стани. Взаємодія дитини з навколишнім світом набуває якісно нового змісту . Стосунки з однолітками у цьому віці набувають особливої значущості для дошкільника.

Гуманні стосунки, відкриваючи низку загальнолюдських цінностей, є тією основою, без якої неможливими є моральний та духовний розвиток людини.

Саме в період дошкільного дитинства у дитини виникає особливий інтерес до сфери людських стосунків, бажання опанувати їх. Тому так важливо забезпечити цілеспря-моване виховання у дошкільника доброзичливого, чуйного, уважного, справедливого ставлення до людей, які його оточують, залучити його до спеціальних цінностей.

Діти, перш за все, оцінюють ті якості та особливості поведінки однолітків і самих себе, які найчастіше оцінюють оточення і від яких значною мірою залежить їх становище у групі ДНЗ.

  1. Зміст та умови, що є необхідними для соціального розвитку дитини.

Щоб надати дитині можливість краще пізнати ″світ людей″, необхідно створитинизку умов.

  1. Забезпечити емоційно насичене змістовне спілкування дорослих з дитиною і дітей між собою у грі, різних видах діяльності (частіше спілкуйтеся з дитиною, підтримуйте її дружбу з однолітками, запрошуйте їх в гості і ходіть самі тощо).
  2. Створити умови для виникнення у дітей почуттів симпатії, прихильності, довіри до близьких та однолітків, прагнення до взаєморозуміння і спів-переживання , - це допоможе Вам пізнати їх емоційний стан, ділові та особисті якості, здатні до співчуття і розуміння інших людей.
  3. Для розвитку у дітей інтересу до світу людей″- відвідуйте музеї, театри, виставки, регулярно проводьте прогулянки містом, в зоопарк, в цирк тощо. Це допоможе збагатити уявлення дітей про правила норм поведінки і мовного спілкування людей, а також про дітей і дорослих у різних життєвих ситуаціях.
  4. Довільному, свідомому ставленню до себе, своєї діяльності сприяють різні види ігор, у тому числі й режисерська. В ній дитина втілює своє Я безліч образів і позицій. У рольових взаємодіях є можливість для порівняння, зіставлення, об′єктивного оцінювання своїх та чужих вчинків. Особливо важливо створити умови та підтримати ці ігри, тобто ігри, в яких дитина відтворює стосунки між дітьми в групі ДНЗ, а також взаємини між дітьми і дорослими в дитячому садочку, в сім′ї.

 

  1. Про значення режисерської гри.

У наш час актуальною є проблема самоусвідомлення особистості, виховання у неї гуманного ставлення до оточення. Одним із засобів виховання цих якостей в умовах

сім′ї є режисерська гра. До того ж, ця гра є найбільш прийнятною в умовах сучасної сім′ї, тому що дитина може гратися сама, не відволікаючи інших членів сім′ї від їх занять.

Вона має величезне значення для загального психічного розвитку і для розвитку ігрової діяльності. У цій грі найбільш яскраво виявляються особливості дитини.

  1. Умови, що є необхідними для організації режисерської гри.

Для успішного розвитку цього виду ігор необхідно створити низку умов.

Першою з них є наявність у дитини індивідуального простору для ігор. Створити його допоможуть різні ширми, як готові, так і виготовлені батьками. Вони можуть мати вигляд завіси або книжки-розкладачки, можуть бути гнучкими і такими, що за потреби набувають різних форм. Та найулюбленішими місцем для індивідуальних ігор дітей виявляються картонні коробки.

Другою необхідною умовою є наявність у дитини дрібного ігрового матеріалу. Зараз у продажу є багато різних наборів дрібних іграшок, що об′єднані однією темою.

Якщо у батьків немає можливостей придбати такі набори, то іграшки для режисерської гри можна виготовити самим, за допомогою паперу, клею і фарб. До речі, до іграшок, виготовлених разом із батьками, діти будуть ставитися з більшою любов′ю, ніж до будь-яких інших, будуть берегти їх.

І, нарешті, третя, найважливіша умова організації режисерської гри – вміле керівництво розвитком цієї гри. Дорослі допомагають дітям знайти цікаві заняття. Завдання, що дають дорослі, можуть стати поштовхом до режисерської гри. Вони розвивають і збагачують сюжет, який створюють діти. Крім того дорослі можуть бути глядачами, але не пасивними, а такими, які цікавляться тим , що відбувається, просять пояснити ті або інші дії, емоційновідгукуються на ті події, що відбуваються під час гри.

Виконання усіх цих вимог забезпечить успішний розвиток режисерської гри в умовах сім′ї.

  1. Спільна гра батьків і дітей в сім′ї.

Грайтеся разом із дітьми, це допоможе Вам краще зрозуміти один одного, знайти більше спільних тем, зробити Вашу сім′ю дружнішою і міцнішою. Беручи участь у грі разом із дитиною, спостерігати за нею під час гри , Ви зможете краще розібратися в особивостях характеру Вашого малюка.

Якщо на даний момент у Вас не має вільного часу, а дитина запрошуєвас до гри, не відмовляйтеся, не кажіть: ″Менініколи ″, ″Грайся сам (сама) ″ або ″Я втомився, займисяіграшками ″, краще дайте їйігровезавдання. Адже і під час миття посуди абоприготуваннявечерітакожможнагратися з дитиною.Скажіть, наприклад, що Ви чарівниця, а дитина - Ваш помічник, якоговинаправляєте в іншекоролівство (кімнату) з особливимдорученням. От гравжерозпочалася!

9. Закінченнягри.

Для дитинигра не повинна закінчуватися. Не можнарежисерськугру, та будь-яку

іншутакож, обриватифразою ″Вжепізно, доситьгратися, прибирай іграшки! ″ Все цеможнасказати по іншому:″Вжепізно,іграшки, як і ти, втомились і хочутьспати, прибери їх на місце, нехай відпочинуть, і тивідпочиньтакож ″або: ″Іграшкам час поїсти. Доки вони обідатимуть, може й ти з нами щосьперехопиш? ″, і гра не закінчиться, вона лишепризупиниться на деякий час.

10. Про необхідністьпедадогічнихзнань.

Постійнорозширюйте і поповнюйтесвоїзнання в галузісімейноговиховання,дитячоїпсихології і педагогіки. Чим більше Ви будете знати, тимпростіше буде Вам організовуватижиттядитини в домашніхумовахсім′ї, тим більше Ви зможете допомогти розвитку Вашої дитини, зоркема через режисерську гру. Читайте педагогічну літературу, книжки, що призначені безпосередньо для батьків.

11. Співпраця з ДНЗ.

Кожна сім′я має ті або інші труднощі щодо виховання дитиини. Більшу частину дня дошкільник проводить у групі дитячого садочка, і тому саме вихователь зможе допомогти Вам у розв′язанні проблем сімейного виховання. Довірливе спілкування з педагогом допоможе Вам здолати всі труднощі,що виникають на шляхувиховання дитини. Від Вашої зацікавленості, активності, творчості в процесі співпраці із ДНЗ багато в чому залежить процес розвитку Вашого сина або доньки.

Ви можете на свій розсуд ознайомитися із життям Вашої дитини в дитячому садочку, її стосунки з однолітками. Поспостерігайте за дитиною у різних видах діяльності, в іграх, у трудових справах, під час вживання їжі, на прогулянці. Такі спостереження – джерело нових, іноді несподіваних, відомостей про дитину. Спільна діяльність у групі дитячого садочка допоможе Вам краще зрозуміти і відчути дитину, помітити зміни в її розвитку, порадіти успіхам і розділити невдачі зі своєю дитиною, Ви зможете також брати активну участь у різних видах діяльності (малювати, ліпити, клеїти, гратися, виконувати спортивні вправи) разом зі своєю дитиною.

Зверніть увагу на методи і прийоми взаємодії вихователя з дітьми у групі, як він до них звертається, чим займається, що пропонує, як спілкується з кожним окремо, як керує іграми. Значну допомогу нададуть Вам семінари, збори, дискусії, ділові ігри, що організовані в ДНЗ. Досвід інших сімей допоможе Вам у нелегкій справі виховання та виявленні недоліків у ній.

Розв′язання проблемних завдань сімейного виховання дозволить Вам правильно проаналізувати прийоми виховання, спрямує на пошук нових способів поведінки з дитиною. Не нехтуйте такими емоційнонасиченеми формами спілкування з дитиною як сімейне дозвілля дорослих і дітей в ДНЗ, фольклорні сімейні вечори, пізнавальні ігрові вікторини тощо.

12. Методична допомога.

Всі батьки мають право на отримання безкоштовної кваліфікованої педагогічної допомоги від дошкільного навчального закладу. В наш час багато дошкільних

закладів мають змогу надати батькам допомогу спеціалістів-педагогів допоміжної освіти, психологів, медичних працівників тощо. Вони допоможуть Вам у розв′язанні нагальних потреб виховання Ваших сина або доньки.

Ми бажаємо Вам успіхів у цій нелегкій справі – вихованні гармонійно розвинутої особистості, яка гуманно ставиться до оточуючих!

 

Категорія: Методична скарбичка | Додав: dnz_chayka (17.01.2020)
Переглядів: 80 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar